LUKI, Zluzuj bo widze ze napiety jestes jakis zbytnio.
hamulec ręczny niedziała :/
Zwiń
X
-
Pierwszy krok to demontaż przedniej części konsoli środkowej. Wyjmujemy osłonę (mieszek) dźwigni zmiany biegów z zamocowania i pociągamy mocnym, zdecydowanym ruchem gałkę zmiany biegów i wyjmujemy ją razem z osłoną. Odkręcamy dwie widoczne nakrętki oraz dwa wkręty gwiazdkowe. Podnosimy delikatnie konsolę środkową na kołkach gwintowanych i zdejmujemy ją poprzez dźwignię zmiany biegów.
Teraz odkręcamy nakrętkę regulacyjną tak, żeby było możliwe odczepienie linki hamulca ręcznego z dźwigni. Luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby. W przypadku hamulców tarczowych należy odłączyć linkę hamulca ręcznego od dźwigni przy zacisku hamulca. W przypadku hamulców bębnowych należy wymontować bęben hamulca i odłączyć linkę hamulca ręcznego od dźwigni przy szczęce hamulcowej.
Następnie wyjmujemy linkę hamulca ręcznego z uchwytu na belce zawieszenia tylnego oraz odczepiamy ją z zamocowań. W tym momencie wyjmujemy ją z rurki prowadzącej i możemy całkowicie zdemontować z naszego auta.
Przechodzimy do montażu nowej linki. Na początku wsuwamy ją w rurkę prowadzącą. W przypadku hamulców bębnowych podłączamy linkę hamulca ręcznego do dźwigni przy szczęce hamulcowej i montujemy bęben hamulcowy. Jeżeli nasze auto posiada hamulce tarczowe to należy podłączyć linkę hamulca ręcznego do zacisku hamulca. Następnie mocujemy linkę na belce zawieszenia tylnego za pomocą zacisku. Układamy ją w zamocowaniach na belce. Podłączamy linkę do dźwigni hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę regulującą tak. aby było odczuwalne wstępne naprężenie. Teraz przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego.
Wciskamy mocno pedał hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór. Spuszczamy hamulce ręczny i demontujemy popielniczkę, która znajduje się w tylnej części konsoli środkowej. Odkręcamy śruby mocujące tylnej konsoli i delikatnie unosimy ją do góry. Nakrętka regulacyjna znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.
Teraz wciskamy mocno pedał hamulca po czym zwalniamy hamulce ręczny i wkręcamy nakrętkę regulacyjną przy dźwigni hamulca ręcznego do momentu aż dźwignie uruchamiania hamulca ręcznego przy zaciskach hamulców odsuną się od ogranicznika. Za pomocą szczelinomierza sprawdzamy odległość między dźwignią a ogranicznikiem przy lewym i prawym zacisku. Ich suma powinna wynosić od 1 do 3 mm.
Jeżeli odległość między prawym i lewym zaciskiem jest wyraźnie różna to należy wyrównać je ciągnąc za dźwignię z większym luzem. Zaciągamy i spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego około 3 razy. Spowoduje to właściwe ułożenie elementów hamulca ręcznego. Kontrolujemy czy po spuszczeniu hamulca obydwa koła obracają się swobodnie. Jeśli tak nie jest należy wykręcić delikatnie nakrętkę regulacyjną.
Wciskamy mocno pedał hamulca do momentu aż będzie wyczuwalny opór. Spuszczamy hamulce ręczny i demontujemy popielniczkę, która znajduje się w tylnej części konsoli środkowej. Odkręcamy śruby mocujące tylnej konsoli i delikatnie unosimy ją do góry. Nakrętka regulacyjna znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.
Ciągniemy za dźwignię ręcznego do góry o 4 zęby i dokręcamy nakrętkę regulacyjną do momentu aż obydwa koła nie dadzą się obrócić. Zwalniamy ręczny i sprawdzamy czy koła obracają się swobodnie. W razie potrzeby luzujemy nakrętkę. Na koniec zakładamy koła i udajemy się na jazdę próbną.
Na końcu montujemy konsolę środkową w odwrotnej kolejności do montażu. Podczas wykonywania tej pracy należy uważać przy demontażu bębnów. Zazwyczaj są problemy z ich zdjęciem. Jeśli zamierzamy je ponownie wykorzystać nie powinniśmy uderzać w niego młotkiem. W ten sposób możemy doprowadzić do jego uszkodzenia. Zalecamy lekkie opukiwanie i ściąganie oburącz. W ostateczności pozostaje nam ściągacz.
Wystarczy trochę poszukać w Google :-)Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Dzieki kolego znalazlem ten opis tez :P zastanawia mnie jedno poco drązek skrzyni biegow demontowac :P no ale nic znalazlem chyba przyczyne w ten wietrzny dzien :P hehe i usterka moim zdaniem jest blacha ale prosze o pomoc, linki wyskolczyly mi z elementu zanzaczonego na czerwono, włozylem je spowrotem ale jakos krzywo ta blaszka trzymajoca linki wygloda :P na moje oko :wink: i tak sadze ze tutaj wina, da sie cos z tym zrobic :PZałączone plikikarol - człowiek który zostal papierzem
Komentarz
-
-
wchodzilem pod auto na kanale to nic niewidzialem,tak jak by jedna linka z takiego haczyka spadla ,haczyk zalozylem na plastikowo oslone linki po lewej stronie ktora do tylniego kola idzie,a jest jakis sposob aby te linki naprostowac,reczny teraz lapie troche:P
[ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 16:04 ]
Reasumując, wydaje mi sie ze linki u mnie mają inną długosc :P bo podnosilem auto no i patrzylem co ile zobkow podniose reczny hamulec o takim natezeniu moglem poruszac kolem, wiec dokrecilem troche tą srubę główną trzymjącą zatrzask z linkami nom i dziala ;] heh :szeroki_usmiechkarol - człowiek który zostal papierzem
Komentarz
-
-
13karolss, sprawdź czy dźwignia od ręcznego na prawym zacisku odbija do końca czy czasem opiera się już o ogranicznikNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz